söndag 5 december 2010

Fákur back in business at Wången!

Fákur hemma i hagen i våras

I fredags kom Fákur äntligen hit efter bra många veckors vila och Stjarna fick åka med mamma och morfar hem igår. Så nu känns allt som vanligt här. Men jag saknar Stjarnas lättmockade box - Fákur är en riktig gris i boxen och rör omkring allt så det är ju inte mockat på två röda längre. Efter att Stjarna hade åkt så passade jag på att inviga den nya klippmaskinen och klippa Fákur. Så otroligt snäll han är att klippa! Man kan t.ex. lyfta benet med ena handen och med den andra klippa runt omkring och han står snällt utan att bråka och sen när man ska klippa kring huvudet och bakom öronen så står han helt stilla, annars så kan man ju tänka sig att de gärna vill vika bort huvudet då en klippmaskin låter en hel del. Senare på kvällen passade jag på att rida i ridhuset och jag misstänkte att han skulle vara riktigt pigg då han tidigare under dagen då jag hade gått med honom i grimma var som ett barn som fått i sig alldeles för mycket socker, men han skötte sig fint i ridhuset. Han kändes jättefin och han tog i på ett helt annat sätt i traven än vad han gjorde innan vilan! Idag så ska vi se vad Fákur tycker om att vara med på kadriljträningen, ska bli spännande att se! Fákur ska nu vara med i större delen av ridlektionerna framöver också då vi nu i trean har ett lite mer "träning inför tävling" och tävlings inriktat tema i ridningen.
Kul och skönt att ha Häst tillbaka!

Inga kommentarer: